Rzeczpospolita to najbardziej opiniotwórcze medium w kraju. Na Pomorzu pierwszą pozycję zajęło Radio Gdańsk.
13703 razy, tak często cytowany był lider rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce 2010 roku. Ranking opublikował Instytut Monitorowania Mediów.
Jak piszą autorzy projektu „bezapelacyjnym zwycięzcą” jest Rzeczpospolita (trzeci rok z rzędu, niemal 14 tys cytatów), drugie miejsce zajęła Gazeta Wyborcza (ok. 8,5 tys), trzecie Dziennik Gazeta Prawna. Najbardziej opiniotwórczą telewizją jest TVN24, rozgłośnią radiową RMF FM, portalem internetowym onet.pl. Ranking opiera się na częstotliwości cytowania poszczególnych mediów przez inne media na podstawie przekazów prasowych, telewizyjnych i radiowych, a wykonany został w oparciu o próbę niemal 77 tysięcy przekazów medialnych. Instytut monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 37 stacji telewizyjnych, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu.
Wśród dziesięciu najczęściej cytowanych mediów regionalnych znalazły się dwa pomorskie. Na dziesiątym miejscu uplasował się Dziennik Bałtycki, a ósme miejsce zajęło Radio Gdańsk (które trafiło do „dziesiątki” jako jedyna stacja radiowa).
- Ósme miejsce wśród wszystkich mediów reginalnych i pierwsze na Pomorzu to duży sukces - ocenił Jacek Naliwajek, członek zarządu i Dyrektor Programowy Radia Gdańsk. - Najbardziej zapracowali na niego dziennikarze działu informacyjnego, którzy ciężko pracują na przygotowaniem serwisu informacyjnego. To oni mają największą satysfakcję z tego rankingu. Ich praca została dostrzeżona i doceniona.
- To świetny wynik - przyznała Agnieszka Michajłow, szefowa działu informacji Radia Gdańsk. - Bardzo się cieszymy. W głównej mierze to zasługa dziennikarzy z działu informacji i działu publicystki
Ogółem cytaty z mediów regionalnych stanowią jednak niewiele, bo jedynie 5 procent ogółu cytowanych źródeł. Autorzy raportu nie chcą jednak mówić o kryzysie mediów regionalnych.
- Tak naprawdę na media lokalne uwagę zwróciliśmy dopiero niedawno - tłumaczy Marta Cieślak z Instytutu Monitorowania Mediów. – Dlatego trudno mówić o jakiejś tendencji, czy spadku poziomu opiniotwórczości tych mediów.
- W 2010 roku kluczem do sukcesu wysokiej liczby powołań były wywiady i kontrowersyjne wypowiedzi, a na przestrzeni dwunastu miesięcy nie zabrakło niespodzianek w rankingach - twierdzą autorzy rankingu.
(wie)
- 08/02/2011 13:41 - Wichura na Pomorzu
- 08/02/2011 11:04 - Kryzys kościoła – debata
- 07/02/2011 19:47 - Kto wygra przetarg na I zadanie Trasy Słowackiego?
- 07/02/2011 18:43 - Znamy szóstego kandydata na stanowisko dyrektora ECS
- 07/02/2011 16:28 - Ostatnia szansa na mieszkanie w Akacjowej
- 07/02/2011 10:03 - PiS chce chronić oczernianych w sieci
- 05/02/2011 17:54 - Dodatkowy kandydat na stanowisko dyrektora ECS
- 05/02/2011 15:12 - GIK przyspiesza z inwestycjami
- 05/02/2011 14:45 - Berlin ponownie zdobyty
- 05/02/2011 14:25 - Energa: Rozliczenia rzeczywiste