Klub gdańskiego "kokosa" - liderzy w klubie "400" » Ponad 270 tys. zł netto zarobiła w ub. roku prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. Raptem 120 tys.... "Nie dla slalomu tramwajowego" » "Stop arogancji władzy", "Nie dla slalomu tramwajowego", "Boimy się, że nasze domy się zawalą", "Kto... Jakie prawo, taka jazda » W natłoku, wielu wydarzeń, tych ważnych i takich mniej, wprowadzane są kolejne zmiany, w moim przeko... Tysiące odwiedzających "Wiosnę w ogrodzie" » W dniach 11-12 maja na terenie Pomorskiego Hurtowego Centrum Rolno-Spożywczego Rënk odbyła się 21. e... Dorota Arciszewska-Mielewczyk: Musimy pilnować interesów Polski » O agendzie w wyborach do Europarlamentu, determinacji do wygranej i mobilizacji wyborców do poparcia... Tylko kiosków żal » „W Oliwie do kiosku już nie skoczysz” informuje portal StaraOliwa.pl „To już definitywnie koniec pew... List otwarty w obronie praw księdza Michała Olszewskiego, prezesa Fund... » Dążenie do zemsty nigdy nie będzie sprawiedliwością. Nie będzie nią też żaden wyrok podyktowany zems... Pomorska lista PiS do Brukseli: Fotyga, Smoliński, Drelich, Rakowski..... » Portal wybrzeze24.pl dotarł do nieoficjalnej listy kandydatów Prawa i Sprawiedliwości w tegorocznych... Kataklizm blisko - 19 zł za godzinę parkowania » Czy godzina parkowania będzie kosztowała 19 zł? Według przepisów przyjętych przez posłów Zjednoczone... Genowefa Grabowska: Jaka suwerenność? » Kto wygrał w samorządach, dlaczego relokacja migrantów niczego nie rozwiąże, jakie CV powinien mieć ...
Klub gdańskiego
czwartek, 16 maja 2024 11:18
Klub gdańskiego
Ponad 270 tys. zł netto zarobiła w ub. roku prezydent Gdańska
Texom Stal - Energa Wybrzeże LIVE
piątek, 17 maja 2024 20:18
Texom Stal - Energa Wybrzeże LIVE
W sobotę o godz. 16.30 w Rzeszowie rozpocznie się mecz Texom Stali
Lechia już świętuje, Arka musi postawić kropkę nad i, jubileusz Budziwojskiego
piątek, 17 maja 2024 17:04
Lechia już świętuje, Arka musi postawić kropkę nad i, jubileusz Budziwojskiego
I LIGA FORTUNA
Szybki powrót Lechii do Ekstraklasy. Po roku
Lechia Gdańsk z licencją na grę w Ekstraklasie
piątek, 17 maja 2024 17:15
Lechia Gdańsk z licencją na grę w Ekstraklasie
Komisja ds. licencji klubowych PZPN pozytywnie rozpatrzyła

Galeria Sztuki Gdańskiej

Noc Muzeów „W Zaułku”
niedziela, 29 sierpnia 2021 15:51
Noc Muzeów „W Zaułku”
Gdańska galeria sztuki „W Zaułku” na Noc Muzeów w sobotę,

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Śpiew morza
środa, 08 maja 2024 12:09
Śpiew morza
Szanowny Panie Łosiu,
piszę do Pana choć znamy się
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Życiorys samochodami pisany

Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
środa, 21 października 2009 10:13

Tadeusz Zdunek: życiorys samochodami pisany.
Zaczęło się od fiata...
Fiat był biały i miał czarny dach. Takie rzeczy się pamięta. Trzydzieści jeden lat temu,w lipcu, warsztat naprawy samochodów Tadeusza Zdunka przyjął pierwszego klienta. - Poza adresem przy ulicy Miałki Szlak wszystko się zmieniło - podkreśla szef firmy, dziś największy partner Renault w Polsce, za tydzień jedyny przedstawiciel BMW na Pomorzu.
Mógł zostać rolnikiem. Rodzice na Olszynce prowadzili poważne gospodarstwo. Tyle, że od małego ciągnęło go do motorów. Jako 5-latek na stadionie Polonii przy Marynarki Polskiej oglądał Henryka Żyto. - Na piechotę z Olszynki – wspomina. Gdy miał lat 10 zaczął jeździć traktorem. Wtedy też okazało się, że właściwie to jest mechanikiem. - To nie były skomplikowane aparaty, lubiłem przy nich majsterkować, z czasem stało się oczywiste, że to będzie mój zawód. Wybrałem gdańskie technikum samochodowe, a potem na politechnice ukończyłem wieczorowo wydział budowy maszyn.
Zanim został rzemieślnikiem, pracował w PZU. I wtedy od jednego z pionierów poważnej motoryzacji w Trójmieście, promotora volkswagena Stefana Gajosa, usłyszał mimochodem: „młody taki marnuje się w PZU”. - Nie wiedziałem, czy sobie żartuje, czy mnie inspiruje, czy pójść za tak sformułowaną podpowiedzią – przyznaje Tadeusz Zdunek.
Poszedł. W wieku 24 lat, po półrocznych administracyjnych korowodach, przy Miałkim Szlaku 35 otworzył własną firmę. Biały fiat z czarnym dachem był pierwszy, ale wkrótce warsztat zaczął się specjalizować w naprawach taksówkarskich mercedesów, popularnych wtedy „trapezów”. - To był dobry rynek i silny impuls w rozwoju technologicznym firmy - przyznaje T. Zdunek. Ale w świecie wielkich motoryzacyjnych koncernów pojawił się pod żółtą flagą Renault...
- Francuzi nas znaleźli. Budowali sieć, szukali partnerów o ustabilizowanej pozycji, z dorobkiem, dysponujących dobrymi lokalizacjami. Z kolei w mojej ocenie Renault dysponowało dużym potencjałem rynkowym, miało zróżnicowaną ofertę w wielu segmentach, co stwarzało dobre przesłanki sukcesu – przypomina T. Zdunek okoliczności nawiązania współpracy w 1991 roku.
Dziś firma Renault Zdunek jest jedyną w sieci, która pozostała w Polsce północnej z tego pionierskiego okresu. Francuska marka poradziła sobie na polskim rynku. Spełniła oczekiwania jeśli chodzi o komfort, a poziom niezawodności okazał się wyższy niż powszechnie uważano. Rozbiła stereotyp auta delikatnego i źle znoszącego polskie drogi. A sam Zdunek postawił całą pulę na rozwój stacji...
- Nonstop inwestowałem w rozwój. Nawet mieszkałem przez lata na poddaszu u rodziców, forsowałem i finansowałem szkolenia załogi. W tym wyścigu nie można nie nadążać, zmieniają się normy jakościowe, technologia, organizacja. Dziś mamy młody zespół zarządzający, przygotowany na nowe wyzwania, radzący sobie z niestabilnym rynkiem. Mamy w Renault kilkadziesiąt stanowisk naprawczych i lakierniczych, przez ostatnie dwa lata sprzedaliśmy 4500 aut nowych i używanych. W 2005 zostaliśmy uznani serwisem roku. Dla mnie pozostała rola stratega i mentora naszych rodzinnych przedsięwzięć – uważa
Tadeusz Zdunek.
I dlatego, kiedy na horyzoncie zamigotało BMW, Tadeusz Zdunek podjął poważne wyzwanie. To nie była tylko kwestia prestiżu nowej marki, to kwestia dywersyfikacji ryzyka biznesowego i filozofii rozsądnego rozwoju, budowy nowych filarów biznesu. Negocjacje trwały dwa miesiące, ale BMW to marka szybkich pojazdów.
- Chcemy do świetnych samochodów dołożyć przyjazną, kompetentną obsługę i znakomity serwis. Wykorzystać kilkadziesiąt lat doświadczeń i sukcesów, by zapewnić klientom kupującym prestiżową markę konkurencyjną w dobrym tego słowa znaczeniu propozycję – wykłada strategię BMW Zdunek twórca tego rodzinnego holdingu.
A ścieżką marzeń, którą kiedyś na stadion Polonii podążał mały Tadeusz, zdaje się... jechać 8-letni wnuk Patryk, pogromca holenderskich rówieśników na motocrossowych hopkach. Kiedyś pewnie przesiądzie się na BMW...



Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież