Klub gdańskiego "kokosa" - liderzy w klubie "400" » Ponad 270 tys. zł netto zarobiła w ub. roku prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. Raptem 120 tys.... "Nie dla slalomu tramwajowego" » "Stop arogancji władzy", "Nie dla slalomu tramwajowego", "Boimy się, że nasze domy się zawalą", "Kto... Jakie prawo, taka jazda » W natłoku, wielu wydarzeń, tych ważnych i takich mniej, wprowadzane są kolejne zmiany, w moim przeko... Tysiące odwiedzających "Wiosnę w ogrodzie" » W dniach 11-12 maja na terenie Pomorskiego Hurtowego Centrum Rolno-Spożywczego Rënk odbyła się 21. e... Dorota Arciszewska-Mielewczyk: Musimy pilnować interesów Polski » O agendzie w wyborach do Europarlamentu, determinacji do wygranej i mobilizacji wyborców do poparcia... Tylko kiosków żal » „W Oliwie do kiosku już nie skoczysz” informuje portal StaraOliwa.pl „To już definitywnie koniec pew... List otwarty w obronie praw księdza Michała Olszewskiego, prezesa Fund... » Dążenie do zemsty nigdy nie będzie sprawiedliwością. Nie będzie nią też żaden wyrok podyktowany zems... Pomorska lista PiS do Brukseli: Fotyga, Smoliński, Drelich, Rakowski..... » Portal wybrzeze24.pl dotarł do nieoficjalnej listy kandydatów Prawa i Sprawiedliwości w tegorocznych... Kataklizm blisko - 19 zł za godzinę parkowania » Czy godzina parkowania będzie kosztowała 19 zł? Według przepisów przyjętych przez posłów Zjednoczone... Genowefa Grabowska: Jaka suwerenność? » Kto wygrał w samorządach, dlaczego relokacja migrantów niczego nie rozwiąże, jakie CV powinien mieć ...
Reklama
Klub gdańskiego
czwartek, 16 maja 2024 11:18
Klub gdańskiego
Ponad 270 tys. zł netto zarobiła w ub. roku prezydent Gdańska
Arka o krok od awansu do elity
niedziela, 12 maja 2024 17:08
Arka o krok od awansu do elity
Piłkarze Arki Gdynia wykonali kolejny, ważny krok w drodze do
Lechia solidnie, obawy o kondycję Arki
piątek, 10 maja 2024 18:29
Lechia solidnie, obawy o kondycję Arki
I LIGA FORTUNA
Wszystko wskazuje, że spełnią się
Lechia efektownie przypieczętowała awans do Ekstraklasy
sobota, 11 maja 2024 18:35
Lechia efektownie przypieczętowała awans do Ekstraklasy
Lechia po szalonym meczu pokonała w Krakowie Wisłę 4:3 (2:2) i

Galeria Sztuki Gdańskiej

Noc Muzeów „W Zaułku”
niedziela, 29 sierpnia 2021 15:51
Noc Muzeów „W Zaułku”
Gdańska galeria sztuki „W Zaułku” na Noc Muzeów w sobotę,

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Śpiew morza
środa, 08 maja 2024 12:09
Śpiew morza
Szanowny Panie Łosiu,
piszę do Pana choć znamy się
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Magdalena Hajduk: Nowe technologie w Muzeum II Wojny Światowej

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
piątek, 26 czerwca 2020 14:48

Muzeum II Wojny Światowej jest miejscem, w którym historia łączy się z nowoczesnością. Tyczy się to nie tylko multimedialnych rozwiązań zastosowanych na wystawach. O działaniach prowadzonych w obszarze marketingu internetowego, a także o Strefie Nowych Technologii rozmawiamy z Magdaleną Hajduk, kierownik Działu Komunikacji i Promocji


- W ostatnich miesiącach o Muzeum mówiło się dużo w kontekście akcji #M2WSwirtualnie, w ramach której udostępniali Państwo internautom materiały związane z historią. Jak skutecznie realizować misję Muzeum w trybie online?
Magdalena Hajduk: W trudnym okresie postawiliśmy na nowoczesną i aktywną działalność w przestrzeni internetowej oraz skuteczny marketing internetowy, dzięki czemu dotarliśmy i wciąż docieramy z przekazem historycznym do wielu odbiorców. Kampania #M2WSwirtualnie powstała, by kontynuować statutową misję Muzeum pielęgnowania polskiej historii, ale tym razem w trybie w online. Przez dwa miesiące, każdego dnia, publikowaliśmy interesujące artykuły, filmy, wirtualne spacery czy zadania dla najmłodszych. Materiały zostały wyświetlone ponad 14 000 000 razy.

alt


- Skąd wiedzieli Państwo, jak zainteresować ludzi i co będą chcieli oglądać?
Magdalena Hajduk: Treści publikowano w cyklach tematycznych, a strategię ich rozpowszechniania stworzono według najnowszych możliwości technicznych konfiguracji targetowania komunikacji w mediach społecznych. Cykle powstały na podstawie badań użytkowników, ich profilu behawioralnego, atrybutu zainteresowań, wieku czy geolokalizacji – wszystko po to, by użytkownik otrzymywał wartościowe treści, które powinny go potencjalnie zainteresować. Zawsze zwracamy uwagę na strategiczne podejście do wszystkich kanałów promocji prowadzonych kampanii. Nie bez znaczenia okazało się skrupulatne zaplanowanie akcji, co przełożyło się na wzrosty kluczowych wskaźników oceny efektywności profili w social mediach. W czasie akcji na Facebooku odnotowano ponad 157 000 reakcji i ponad 5 200 komentarzy.

alt


- Czy da się zweryfikować, do ilu osób udało się Państwu dotrzeć z materiałami publikowanymi w trakcie pandemii?
Magdalena Hajduk: Internet jest najlepiej mierzalnym medium. W specjalnych systemach wystarczy wygenerować raporty, ale oczywiście wcześniej trzeba poświęcić mnóstwo czasu na odpowiednią konfigurację - na szczęście byliśmy do tego przygotowani. Dopasowany content marketing i obieg treści związanych z akcją #M2WSwirtualnie spowodował napływ prawie 8 000 nowych użytkowników i dzienny zasięg całkowity na poziomie 400 000. Na muzealnym profilu w serwisie Facebook zaangażowano 42 157 użytkowników, a fanpage znalazł się na 1. miejscu w kategorii MUZEA pod względem zaangażowania wg raportu Sotrendera za kwiecień br. W czasie trwania kampanii liczba fanów na Facebooku wzrosła o ponad 4700 nowych użytkowników. Na Instagramie pozyskano blisko 900 nowych followersów.


- Wszyscy powoli wracają do pracy przy zachowaniu odpowiednich procedur. Czy macie Państwo plany na kontynuacje tych wirtualnych działań?
Magdalena Hajduk: Naturalnie, nie poprzestajemy na akcji #M2WSwirtualnie i wciąż publikujemy materiały bogate w wartościowy przekaz historyczny. To co widzimy w statystykach zaangażowania użytkowników oraz wyświetleniach kampanii, pozwala nam wierzyć, że zwiększone zainteresowanie tematyką II wojny światowej przełoży się na liczbę odwiedzających nasze Muzeum oraz Strefę Nowych Technologii, która na chwile obecną została wyłączona z użytkowania ze względu na pandemię COVID-19.

alt


- Wiele osób zapewne zna Państwa strefę, ale proszę jeszcze przypomnieć, co to za miejsce w Muzeum. Jakie nowe technologie można wykorzystać opowiadając o najtragiczniejszym kataklizmie w historii ludzkości?
Magdalena Hajduk: To nasza wyjątkowa przestrzeń na poziomie -2, która pozwala doświadczyć wirtualnej rzeczywistości. W Strefie jest 55 stanowisk wyposażonych w wysokiej klasy zestawy komputerowe oraz najbardziej zaawansowane technologicznie gogle VR. Zakładając takie gogle, przenosimy się do wirtualnej rzeczywistości i poznajemy to, co jest niedostępne na co dzień.
Na Strefę składa się kilka projektów. Między innymi jest to „Kartka z Powstania” - pierwsze fabularyzowane widowisko historyczne zrealizowane w technologii wirtualnej rzeczywistości w Polsce. Opowiada historię jednego z powstańców warszawskich kpt. Władysława Sieroszewskiego „Sabały”. Technologia VR umożliwia doświadczenie wirtualnej przestrzeni „tu i teraz”.
W Strefie mamy również wirtualny spacer po Westerplatte. Na stanowiskach komputerowych prezentujemy panoramy 360°, dzięki czemu, po założeniu gogli, możemy odbyć taki spacer po terenie byłej Wojskowej Składnicy Tranzytowej na półwyspie. Archiwalne fotografie wtopiono w aktualne panoramy tego miejsca w celu zaprezentowania jego historycznego kształtu.
Co więcej, jesteśmy w trakcie realizacji prac nad nowymi projektami wykorzystującymi technologię rozszerzonej rzeczywistości – Augumented Reality – ale o szczegółach będziemy wszystkich informować. Nowoczesna technologia daje nam ogromne możliwości dotarcia do młodych ludzi i zainteresować ich historią.

Rozmawiał Tomasz Łunkiewicz

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież